راهنمای خریدنقد و بررسی

مقایسه آیفون 13 و 13 پرو

در صورتی که میان خرید آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو دچار تردید شده‌اید، نگران نباشید و این مقاله مقایسه گوشی را به صورت کامل مطالعه کنید.

  • در سال 2021، اپل آیفون 13 و آیفون 13 پرو را به عنوان جانشین آیفون 12 و ‌آیفون 12 پرو با بریدگی کوچکتر، تراشه A15 Bionic، عمر باتری بیشتر، دوربین‌های بهبود یافته قابل توجه و گزینه‌های رنگی جدید در میان محصولات معرفی کرد.

    در صورتی که میان خرید آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو دچار تردید شده‌اید، نگران نباشید و این مقاله مقایسه گوشی را به صورت کامل مطالعه کنید.

     

    شباهت های بین آیفون 13 و 13 پرو

    13
    13

    صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR با وضوح 2532 در 1170 پیکسل با روشنایی 460 ppi.

    ناچ سلفی 20 درصد کوچکتر شده است.

    پشتیبانی از قفل احراز هویت .Face ID

    تراشه A15 Bionic و موتور 16 هسته ای جدید.

    پشتیبانی از شبکه 5G.

    ویژگی های عکاسی از جمله سبک های عکاسی، حالت پرتره، حالت شب، فیوژن عمیق، Smart HDR 4 و موارد دیگر.

    ویژگی های فیلمبرداری از جمله حالت سینمایی در 1080پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری Dolby Vision HDR با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، حالت شب، تایم لپس و غیره.

    دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی TrueDepth با دیافراگم ƒ/2.2 و ویژگی‌هایی از جمله فلاش رتینا، سبک‌های عکاسی، حالت پرتره، حالت شب، Smart HDR 4، حالت سینمایی در 1080پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلم ‌برداری HDR با Dolby Vision در 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و موارد دیگر.

    شیشه صفحه نمایش جلو با محافظ سرامیکی.

    درجه IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق شش متری تا 30 دقیقه.

    سازگار با لوازم جانبی MagSafe و شارژرهای بی سیم.

    موجود در گزینه های ذخیره سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی .

    13 پرو
    13 پرو

    تفاوت‌های کلیدی بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو

    گوشی آیفون ۱۳ با ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب با قیمت‌های ۷۹۹، ۸۹۹ و ۹۹۹ دلار برای فروش در دسترس قرار دارند. در صورتی که قصد خرید گوشی آیفون ۱۳ پرو را دارید، بهتر است بدانید مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت به ترتیب با قیمت ۹۹۹، ۱۰۹۹، ۱۲۹۹ و ۱۴۹۹ دلار به فروش خواهند رسید.

    مدل استاندارد آیفون ۱۳ در رنگ های Starlight, Midnight, Blue, Pink, Red عرضه می شوند در حالیکه گوشی آیفون ۱۳ پرو در چهار رنگ Graphite, Gold, Silver, Sierra Blue         در دسترس می باشند.

    گوشی آیفون 13 مجهز به سنسور واید در کنار یک سنسور اولترا واید می‌شود. گوشی آیفون 13 پرو مجهز به دوربین سه‌گانه بوده که شامل سنسور تله فوتو، واید و اولترا واید می‌شود.

    مهم‌ترین تفاوت طراحی این دو گوشی را می‌توان در دوربین دانست. آیفون 13 مجهز به دو سنسور دوربین مورب بوده و این در حالی است که آیفون 13 پرو مجهز به دوربین سه ‌گانه در یک ماژول است.

    یکی دیگر از تفاوت‌های میان آیفون 13 و آیفون 13 پرو را می‌توان در جنس و سطح آن‌ها عنوان کرد. آیفون 13 از آلومینیوم درجه بالا و آیفون 13 پرو از فولاد ضد زنگ تولید شده‌اند.

    تفاوت قابل توجه میان نمایشگرها را می‌توان وجود فناوری پروموشن (ProMotion) دانست که فقط در مدل آیفون 13 پرو موجود است. پروموشن نرخ تازه‌سازی را تا 120 هرتز ارائه می‌دهد.

    هنگام پخش ویدیو، آیفون 13 پرو سه ساعت عمر باتری اضافی نسبت به آیفون 13 ارائه می‌ کند.

     

    جمع‌بندی

    آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو از نظر CPU و طراحی و شارژ یکسان اند. توجه به تفاوت‌های این دو باعث می‌شود که آیفون ۱۳ پرو بهتر به نظر برسد. آیفون 13 پرو 200 دلار بیشتر از آیفون 13 است و اما باید به این مساله فکر کنید که آیا این ویژگی‌های جدید برای‌تان مهم اند و برای‌تان کارایی دارند یا خیر.

     

    شما برای خریداری آنلاین آیفون 13 و 13 پرو می توانید به سایت رسمی تداکس نمایندگی رسمی اپل در آذربایجان غربی به لینک https://www.tedax.ir/ مراجعه کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا